ايمپلنت فوري

۲۷ بازديد

ايمپلنت فوري | ايمپلنت بدون درد | ايمپلنت در يك جلسه

ايمپلنت فوري مناسب چه كساني است؟

اين روش مناسب افرادي است كه داراي ميزان كافي استخوان طبيعي در محل نصب ايمپلنت هستند. در افرادي كه از سلامت دهان و دندان برخوردارند، دندان‌پزشكان مي‌توانند بلافاصله بعد از كشيدن دندان ، ايمپلنت فوري را نصب كنند.

همچنين مي‌بايست ايمپلنتي كه به كار مي‌رود به قدر كافي قوي و ايمن باشد كه بتواند فشارهاي ناشي از فعاليت‌هاي دنداني نظير جويدن و غيره را تحمل كند.

با توجه به كوتاهي فرايند، افرادي كه از درمان‌هاي طولاني دندانپزشكي بيزارند و يا هراس دارند به دنبال ايمپلنت در يك جلسه خواهند رفت. در برخي موارد نيز فرد ناگزير به انجام روش‌هاي قديمي ايمپلنت مي‌باشد. اين افراد معمولاً به دليل پوكي استخوان و آسيب‌هاي استخواني مرتبط با بيماري‌هاي دهان و دندان كانديد مناسبي براي ايمپلنت در يك جلسه نيستند.

زماني كه مدت زيادي از كشيدن دندان گذشته باشد، تغيير شكل بافت لثه و استخوان در محل ايمپلنت صورت گرفته و بنابراين موفقيت ايمپلنت در يك جلسه افزايش مي‌يابد؛ اما در صورتي كه قصد داشته باشيد به محض كشيدن دندان، در محل آن ايمپلنت نصب كنيد، قضيه اندكي تفاوت خواهد كرد و همه چيز به وضعيت لثه و استخوان‌هاي فك بستگي پيدا خواهد كرد.

بعد از نصب ايمپلنت چه از نوع قديمي و چه فوري، لازم است اتصالات لازم در عرض چند ماه بين ايمپلنت و استخوان فك ايجاد گردد تا ايمپلنت نصب شده بتواند فشارهاي ناشي از جويدن و گاز گرفتن و ديگر فشارهاي وارد بر دندان را تحمل كند.

انجام يكسري اقدامات قبل و بعد از كاشت ايمپلنت براي بهبود سلامت لثه يا بازگرداندن تراكم استخوان لازم است تا موفقيت ايمپلنت در يك جلسه افزايش يابد.

 

مزاياي ايمپلنت فوري چيست؟

در ايمپلنت فوري، دندانپزشك متخصص تنها با استفاده از بيهوشي‌هاي موضعي و داروهاي ملايمي چون ايبوپروفن(Ibuprofen) روي دندان كار مي‌كند. بعلاوه ايمپلنت در يك جلسه دردهاي طاقت‌فرسا و التهاب به همراه نخواهد داشت. درحالي‌كه در روش‌هاي قديمي ايمپلنت، تمامي اين عوارض وجود دارند. به همين علت است كه روزبه‌روز بر محبوبيت روش‌هاي ايمپلنت فوري افزوده مي‌گردد.

ايمپلنت در يك جلسه به فرد كمك مي‌كند تا به سرعت به زندگي عادي بازگردد. همچنين ايمپلنت فوري ظاهر دندان او را خيلي زود به حالت قبل برمي‌گرداند. بنابراين مزاياي ايمپلنت فوري در يك جلسه به هيچ‌ وجه قابل انكار نيست.

به علاوه اينكه در ايمپلنت فوري دندان، علاوه بر بازيابي ظاهر دندان، فرد را از دردسرهاي مرتبط با روش‌هاي قديمي مانند خجالت كشيدن از ظاهر شدن در محافل عمومي و مهماني‌ها مي‌رهاند.

ادامه مقاله ايمپلنت فوري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.