درمان بعد از سكته مغزي

۱۶ بازديد
درمان بعد از سكته مغزي

بهبودي و درمان بعد از سكته مغزي

سكته مغزي يك اتفاق واقعاً ترسناك در زندگي هر فردي است. درمان بعد از سكته مغزي مي‌تواند يك پروسه طولاني مدت و پر دردسر باشد و بسياري از بيماران و اعضاي خانواده آن‌ها راجع به يادگيري روش‌هاي بهبود سريع و بدون عوارض سكته مغزي دچار اضطراب هستند.

سكته مغزي موجب كاهش خونرساني مغز مي‌شود و اين چيزي است كه مي‌تواند موجب مشكلات گفتاري و تحرك شود. خيلي سخت است كه فردي ناگهان توانايي جسمي و اجتماعي خود را از دست بدهد، فردي كه از لحاظ جسمي فعال بوده، ناگهان توانايي پياده روي و صحبت كردن واضح را هم نداشته باشد. در واقع از آنجايي كه سكته مغزي يكي مهم‌ترين علل ناتواني طولاني مدت است، درمان بعد از سكته مغزي و درك پروسه بهبود بعد از آن بسيار مهم است.

بيشتر بخوانيد : آيا ترك وعده صبحانه با سكته مغزي ارتباط دارد؟

ناتواني‌هاي متداول بعد از سكته مغزي

اين كه بيمار بعد از سكته مغزي با چه ناتواني مواجه مي‌شود، بستگي به ناحيه مغزي دارد كه تحت تأثير سكته مغزي قرار گرفته است. حدود 40% از افرادي كه سكته مغزي مي‌كنند، دچار اختلالات متوسط تا شديد مي‌شوند كه اين اختلالات نياز به مراقبت ويژه دارند و براي بهبودي اين افراد بعد از سكته مغزي بايد اقدامات درستي صورت گيرد.
بعضي از افراد بعد از سكته مغزي دچار اين ناتواني‌ها مي‌شوند:

• فلج شدن يك طرف بدن
• بي حسي برخي از اندام‌ها
• ناتواني در درك و صحبت كردن

چگونه مغز بعد از سكته مغزي درمان مي‌شود؟

ريكاوري و درمان بعد از سكته مغزي نياز به صبر و شكيبايي دارد. دانشمندان دقيقاً نمي‌دانند كه چگونه مغز بعد از سكته مغزي بهبود مي‌يابد، اما شواهد علمي و تحقيقاتي نشان مي‌دهد كه اگر جريان خون در ناحيه آسيب ديده مغز بازسازي شود، برخي از سلول‌هاي مغزي كه بعد از سكته مغزي آسيب ديده‌اند ممكن است بتوانند عملكرد خود را از سر بگيرند. به اين ترتيب مي‌توان به درمان بعد از سكته مغزي اميدوار بود. اما چه كارهايي را بايد براي بهبود سريع تر و درمان پس از سكته مغزي انجام داد؟

چگونه مغز بعد از سكته مغزي درمان مي‌شود؟

درمان ناتواني هاي بعد از سكته مغزي

ريكاوري و درمان بعد از سكته مغزي بر توانبخشي تمركز مي‌كند و به طور خاص مهارت‌هاي گفتاري، شناختي، حركتي و حسي را مورد توجه قرار مي‌دهد. در اينجا يك نگاهي مي‌اندازيم به ناتواني هاي يك بيمار سكته مغزي كه بايد در درمان پس از سكته مغزي بهبود يابند.

 

ادامه مطلب : درمان بعد از سكته مغزي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.